tisdag 29 mars 2011

Operation

För 20 min sedan ringde man mig från thoraxkirurgen och meddelade att operationen har gått enligt planerna. Man har reparerat den trasiga klaffen och man var nöjd. Nu kommer Ulf att hållas nedsövd tills man har kontroll på läget och sedan får han vakna i egen takt. Under tiden kommer han att övervakas på thoraxintensiven. Vi känner lättnad, vilket för tillfället visar sig i form av många tårar. Tack för all uppmuntran och allt stöd vi fått idag. Hannah har tagit ledigt från skolan idag, medan Axel valde att gå dit för att inte gå hemma och grubbla. Vi vet ännu inte när vi får komma och hälsa på, men Ulf har uttryckligen önskat att inga andra än jag, barnen och hans föräldrar kommer till sjukhuset, vilket jag hoppas ni kan respektera. Jag tror att ett besök av vänner under rehabiliteringsperioden hemma betyder så mycket mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar